czwartek, 8 kwietnia 2010

Reklama może latać



Ciekawą i jeszcze niezbyt popularną w Polsce reklamą jest balon reklamowy. Widoczny na niebie i zwracający uwagę balon, może być skuteczną reklamą powietrzną.



Plusy:

1) nietypowa reklama w Polsce – doczepny banner do balonu „no name” lub firmowy balon z logo na powłoce
2) można latać praktycznie wszędzie (oprócz rezerwatów i miejscach bronionych z punktu lotniczego)
3) darmowa reklama na wielkich wydarzeniach, koncertach, imprezach konkurencji, meczach itp.
4) marketing partyzancki np. „utarcie nosa” konkurencji – przelot balonem nad ich imprezą 10 m nad ziemią 
5) balony wzbudzają pozytywne emocje
6) statyczny balon - można postawić balon na ziemni lub przywiązać go liną na wysokości kilkunastu metrów
7) możliwość brania udziału we wszelkich imprezach lotniczych
8) ilość osób w koszu od kilku do kilkudziesięciu (w zależności od wielkości i objętości balonu)
9) dowolność kształtu i kolorystyki powłoki balona
10) szeroki zasięg reklamy - dotarcie do dużej grupy odbiorców
11) reklama mobilna





Minusy:
1) najtańszy koszt zakupu balona z butlą to min. 100 000 złotych do tego należy doliczyć koszty konserwacji i obsługi sprzętu lotniczego
2) określone momenty lotu (rano lub późnym popołudniem, przy słonecznej, suchej i bezwietrznej pogodzie, maksymalna prędkość wiatru to 5 m/s)
3) nieprecyzyjne lądowanie - balon rzadko wyląduje w ściśle określonym miejscu ze względu warunki pogodowe, siłę i kierunek wiatru
4) żywotność balonu - określana liczbą i czasem odbytych lotów w powietrzu
5) czyszczenie - nie można go „uprać” – specjalna tkanina powłoki
6) oczekiwanie na sprzęt balonowy ok. 4 miesiące









Producenci:

LINDSTRAND
CAMERON BALLOONS UK
BALLONBAU WORNER
BALONY KUBICEK
ULTRAMAGIC BALLOONS
AEROSTAR
AVIAN BALLOON CORPORATION
FIREFLY BALLOONS
HEAD BALLOONS
NATIONAL BALLOONING LTD.
KAVANAGH BALLOONS







Balony o nietypowych kształtach:







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz